Birinci sınıf öğrencilerine okuma yazma öğretirken geleneksel yöntemlerin yerine günümüzün imkan ve ihtiyaçlarından doğmuş STEM felsefesi ve kodlama etkinliklerinden yola çıkıyoruz. Öğrencilerimizle okuma yazma öğrenirken; kodlama etkinlikleri ile zenginleştirilmiş STEM felsefesi temeli üzerine yapılandırılmış, birinci sınıf müfredatına uygun kazanımları içeren ders planları geliştirerek; öğrencilerimizi teknolojiyi üreten, analitik ve algoritmik düşünme becerisine sahip bireyler olarak yetiştirmeyi amaçlıyoruz.
Beklenen Sonuçlar
Öğrencilerimizin okuma yazma becerisi kazanırken geleneksel yöntemlerden uzaklaşarak, daha verimli ve eğlenceli bir şekilde öğrenmiş olacaklar Öğrencilerimizin bilgi alışverişi yaparak iletişim becerileri gelişecek Öğrencilerimizin farklı ortamlardaki öğrencilerle iletişim kurarak işbirliği içerisinde çalışmaları yürütmeleri sağlanmış olacak Algoritmik düşünme becerisi kazanmış olacaklar Kendilerini farklı yöntemler kullanarak ifade etme yollarını keşfetmeleri sağlanacak Teknolojiyi tüketen değil üreten bireyler olacaklar Kodlama becerisi kazanacaklar Farklı alanlardaki bilgileri organize ederek öğrenmeleri yoluyla bilgi sentezleme becerisi kazanmış olacaklar Öğrencilerin esnek düşünme ve problem çözme yetenekleri gelişecek.
Hedeflerimiz
Öğrencilerimiz,
-Gelecekte hayatmızda önemli bir rol oynayacak olan algoritmik düşünme becerisini ve kodlama becerilerini kazanacak
-STEM felsefesi ile seviyelerine uygun farklı derslere ait kazanımlar arasında ilişki kurarak problem çözme, esnek düşünme becerisi, farklı alanlardaki bilgileri sentezleme becerileri kazanacak
-Okuma yazma gibi temel bir beceriyi kazanırken teknolojiden faydalanarak teknlojiyi doğru kullanan, teknolojiyi sadece tüketen değil üreten bireyler olacaklar.
Çalışma Süreci
-Facebook grubu ve blog oluşturulacak
-İnternet platformu üzerinden ihtiyaç duyulabilecek online kurslar alınacak
-STEM ve kodlama ile ilgili araştırmalar yapılacak
-STEM yaklaşımı hakkında online bilgi alışverişi yapılacak
-Birinci sınıf müfredatı incelenerek STEM yaklaşımına uygun olan kazınımlar belirlenecek
-Projemizi için poster ve logo tasarlanacak
-STEM uygulamaları için materyal temin edilecekl
-Okul ve öğrenciler tanıtılacak
-Veli bilgi toplantısı düzenlenecek ve velilere ön test uygulanacak
-Belirlenen kazanımlar STEM yaklaşımına uygun olarak entegre edilecek, kodlama etkinlikleri ile zenginleştirilecek ve web 2.0 araçları kullanılacak
-Tüm ortakların sınıf seviyesine göre değişiklik yapabilecekleri çerçeve plan hazırlanacak
-Proje süresince her ay değerlendirme webinarları düzenlenecek
-Tüm çalışmalar web sayfası ve twinspace üzerinden paylaşılacak
-Velilere son test, öğrencilere ise değerlendirme anketi uygulanacak
-Haziran ayında proje değerlendirmesi yapılacak.
PROJE SERTİFİKAMIZ
HAKKIMDA
Yasemin HAMARAT
Çanakkale 18 Mart Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği mezunuyum.Hatay'ın Arsuz ilçesinde Pirinçlik Büyükdere İlkokulu'nda görev yapıyorum ve 1. sınıf öğretmeniyim.Meslek hayatımda 17. yılım.Eğitimle ilgili her türlü yeniliğe açığım ve kendimi geliştirmeyi, öğrencilerime kalıcı öğrenmeyi sağlamak için farklı yöntem ve teknikleri uygulamayı seviyorum.Bu projede yer alma amacım gelenksel yöntemlerin dışına çıkarak öğrencilere algoritmik düşünme becerisini kazandırmak ve STEM eğitimini vermektir.
Sertifikalarım
TAGUL ÇALIŞMAMIZ
SLOGAN OYLAMAMIZ
Sınıfımızda sloganlar oluşturduk ve anket yaparak sloganımızı seçtik. Sloganımız 14 oy ile "STEM'le Kodluyoruz Eğlenerek Öğreniyoruz" olmuştur.
CODEWEEK 2018
ALFABE ŞARKIMIZ
Şarkımız anketle öğrenciler tarafından belirlenmiştir.
Videomuz
GÜVENLİ İNTERNET GÜNÜ
DERS PLANLARIMIZ
Proje ortakları ile 6 farklı grup oluşturuldu ve her grup webinarla 5E öğrenme modeline uygun ders planı hazırladı.
Uygulanan Planlarımız
ORTAK ÜRÜN ODAKLI DERS PLANLARIMIZ
Günümü Planlıyorum
Öğrenciler gün içerisinde neler yapabileceğini planladılar.Tam ve yarım saatleri okudular ve farklı materyallerle üç boyutlu çalışmalar hazırladılar.Ders planımız webinar ile ortak bir şekilde işlendi. Kodlama çalışmalarımız yapıldı. Ortak ürünler hazırlandı ve proje ortaklarına gönderildi.
I’m learning reading and writing with stem and coding
ORTAK ÜRÜN ODAKLI DERS PLANI-1 / 6.GRUP
Sınıf: 1. Sınıf
Ünite-Konu: Evimizde Hayat – Günümü Planlıyorum
Tavsiye Edilen Süre: 40+40+40+40+40 dakika
Kavramlar: sağ, sol, yakın, uzak, gün, saat, zaman
| ||
Ana disiplin- (Science)
|
Hayat Bilgisi Kazanımları
|
1.2.6. Gün içerisinde neler yapabileceğini planlar (Oyun oynama, ders çalışma, dinlenme, uyuma, beslenme, ailesi ve arkadaşlarıyla birlikte nitelikli zaman geçirme ile kitle iletişim araçlarını kullanma gibi işlere ayrılan süre üzerinde durulur).
|
Diğer disiplinler (Technology)
|
Görsel Sanatlar Kazanımları
|
G.1.1.2. Görsel sanat çalışmalarında farklı materyal, malzeme, gereç ve teknikleri kullanır.
G.1.1.9. Üç boyutlu çalışma oluşturur.
|
Diğer Disiplinler (Maths)
|
Matematik Kazanımları
|
M.1.3.3.1. Tam ve yarım saatleri okur.
a) Sadece analog saatler kullanılır.
b) Gün içerisinde belirli etkinliklerin saatlerini gösterir. Örneğin kahvaltı, öğle yemeği, akşam yemeği, uyku zamanı, okulun başlangıç ve bitiş saati vb.12 saat üzerinden çalışılır.
M.1.3.3.3. Belirli olayları ve durumları referans alarak sıralamalar yapar.
Olayları; önce-sonra, ilk-son, bugün-dün-yarın, sabah-öğle-akşam, gece-gündüz kelimelerini kullanarak
kronolojik olarak sıralar.
|
Türkçe Kazanımları
|
T.1.2.3. Çerçevesi belirli bir konu hakkında konuşur.
| |
Kodlama Kazanımları
|
BT.5.D1.1.Günlük yaşantıya ilişkin durumlar için basit işlem akışları tasarlar.
BT.5.D1.5.Farklı problemlerin çözümü için mantıksal sorgulama yapar.
| |
Hedeflenen 21. Yüzyıl Becerileri
|
1. İletişim Becerisi
2. Eleştirel Düşünme
3. Yaratıcılık
4. İşbirliğine Dayalı Çalışma
| |
Araç-gereçler
|
Renkli kalemler, karton, yapıştırıcı, makas, oyun hamuru, krapon kağıdı, koli bandı
| |
Ön koşullar
|
1.İnce motor becerilerinin takvim yaşına uygun olması
2.Yönerge alıp yerine getirebilme
|
Sağlıklı Besleniyorum
’m learning reading and writing with stem and coding
ORTAK ÜRÜN ODAKLI DERS PLANI-2 / 5. GRUP
Sınıf: 1. Sınıf
Ünite-Konu: Sağlıklı Hayat-Sağlıklı Besleniyorum
Tavsiye Edilen Süre: 40+40+40+40+40 dakika
Kavramlar: sağlık, sağlıklı, dengeli, tam, bütün, yarım, az-çok, şişman-zayıf, yararlı-zararlı
| ||
Ana disiplin- (Science)
|
Hayat Bilgisi Kazanımları
|
1.3.3. Sağlığı için yararlı yiyecek ve içecekleri seçer.
1.3.4. Gün içerisinde öğünlere uygun ve dengeli beslenir.
|
Diğer disiplinler (Technology)
|
Görsel Sanatlar Kazanımları
|
G.1.1.7. Görsel sanat çalışmasında büyüklük-küçüklük ilişkilerini kullanır.
G.1.1.9. Üç boyutlu çalışma oluşturur.
|
Diğer Disiplinler (Maths)
|
Matematik Kazanımları
|
M.1.1.4.1. Bütün ve yarımı uygun modeller ile gösterir, bütün ve yarım arasındaki ilişkiyi açıklar.
|
Türkçe Kazanımları
|
Yazma
4.5. Anlamlı ve kurallı cümleler yazar.
4.6. Görsellerle ilgili kelime ve cümleler yazar.
1.10. Kurallarına uygun dinler.
4.10. Dinledikleri ile ilgili sorular sorar.
3.11. Kelimelerin zıt anlamlılarını tahmin eder.
4.11.Zıt anlamlı kelimeleri cümle içerisinde kullanır.
| |
Kodlama Kazanımları
|
BT.5.D1.1.Günlük yaşantıya ilişkin durumlar için basit işlem akışları tasarlar.
BT.5.D1.5.Farklı problemlerin çözümü için mantıksal sorgulama yapar.
| |
Hedeflenen 21. Yüzyıl Becerileri
|
1. İletişim Becerisi
2. Eleştirel Düşünme
3. Yaratıcılık
4. İşbirliğine Dayalı Çalışma
| |
Araç-gereçler
|
Boya kalemleri, boyama kağıtları, makas, yapıştırıcı, köpük tabak
| |
Ön koşullar
|
1.İnce motor becerilerinin takvim yaşına uygun olması
2.Yönerge alıp yerine getirebilme
3.Kendini yazılı olarak ifade edebilme
4.Temel yazım kurallarını bilme
|
Bitkimi Gözlemliyorum
I’m learning reading and writing with stem and coding
PROJE UYGULAMA DERS PLANI
Sınıf: 1. Sınıf
Ünite-Konu: Doğada Hayat
Tavsiye Edilen Süre: 5 hafta
Kavramlar: kök, yaprak, büyüme, uzunluk, ölçme,
| ||
Ana disiplin- (Science)
|
Hayat Bilgisi Kazanımları
|
1.6.2. Yakın çevresinde bulunan bitkileri gözlemler.
|
Diğer disiplinler (Technology)
|
Görsel Sanatlar Kazanımları
|
1.1.1. Görsel sanat çalışmalarını oluştururken uygulama basamaklarınıifade eder.
1.1.8. Çevresindeki objeleri ve figürleri gözlemleyerek çizimlerini yapar.
|
Diğer Disiplinler (Maths)
|
Matematik Kazanımları
|
1.3.1.1. Nesneleri uzunlukları yönünden karşılaştırır ve sıralar.
1.3.1.2. Bir uzunluğu ölçmek için standart olmayan uygun ölçme aracını seçer ve ölçme yapar.
1.4.1.1. En çok iki veri grubuna sahip basit tabloları okur ve oluşturur.
|
Türkçe Kazanımları
|
1.8. Dinlediklerine/izlediklerine yönelik sorulara cevap verir.
1.1.6. Olayları oluş sırasına göre anlatır.
4.5. Anlamlı ve kurallı cümleler yazar.
4.6. Görsellerle ilgili kelime ve cümleler yazar.
4.11. Yazdıklarını paylaşır.
| |
Müzik Kazanımları
|
1.A.8. Öğrendiği müzikleri birlikte seslendirir.
| |
Beden Eğitimi ve Oyun Kazanımları
|
1.1.1.5. Ritim ve müzik eşliğinde hareket eder.
| |
Kodlama Kazanımları
|
BT.5.D1.1.Günlük yaşantıya ilişkin durumlar için basit işlem akışları tasarlar.
BT.5.D1.5.Farklı problemlerin çözümü için mantıksal sorgulama yapar.
| |
Hedeflenen 21. Yüzyıl Becerileri
|
1. İletişim Becerisi
2. Eleştirel Düşünme
3. Yaratıcılık
4. İşbirliğine Dayalı Çalışma
| |
Araç-gereçler
|
Boya kalemleri, boyama kağıtları, makas, yapıştırıcı, ölçme araçları, karton, krapon kağıdı
| |
Ön koşullar
|
1.İnce motor becerilerinin takvim yaşına uygun olması
2.Yönerge alıp yerine getirebilme
|
ETWİNNİNG GÜNÜMÜZ
PROJE FİNAL
ÜRÜNÜ
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder