I’m Learning Reading and Writing with STEM and Coding
STEM ile Kodluyorum, Kodlayarak Okuyorum
Proje Hakkında
Birinci sınıf öğrencilerine okuma yazma öğretirken geleneksel yöntemlerin yerine günümüzün imkan ve ihtiyaçlarından doğmuş STEM felsefesi ve kodlama etkinliklerinden yola çıkıyoruz. Öğrencilerimizle okuma yazma öğrenirken; kodlama etkinlikleri ile zenginleştirilmiş STEM felsefesi temeli üzerine yapılandırılmış, birinci sınıf müfredatına uygun kazanımları içeren ders planları geliştirerek; öğrencilerimizi teknolojiyi üreten, analitik ve algoritmik düşünme becerisine sahip bireyler olarak yetiştirmeyi amaçlıyoruz.
Beklenen Sonuçlar
Öğrencilerimizin okuma yazma becerisi kazanırken geleneksel yöntemlerden uzaklaşarak, daha verimli ve eğlenceli bir şekilde öğrenmiş olacaklar Öğrencilerimizin bilgi alışverişi yaparak iletişim becerileri gelişecek Öğrencilerimizin farklı ortamlardaki öğrencilerle iletişim kurarak işbirliği içerisinde çalışmaları yürütmeleri sağlanmış olacak Algoritmik düşünme becerisi kazanmış olacaklar Kendilerini farklı yöntemler kullanarak ifade etme yollarını keşfetmeleri sağlanacak Teknolojiyi tüketen değil üreten bireyler olacaklar Kodlama becerisi kazanacaklar Farklı alanlardaki bilgileri organize ederek öğrenmeleri yoluyla bilgi sentezleme becerisi kazanmış olacaklar Öğrencilerin esnek düşünme ve problem çözme yetenekleri gelişecek.
Hedeflerimiz
Öğrencilerimiz,
-Gelecekte hayatmızda önemli bir rol oynayacak olan algoritmik düşünme becerisini ve kodlama becerilerini kazanacak
-STEM felsefesi ile seviyelerine uygun farklı derslere ait kazanımlar arasında ilişki kurarak problem çözme, esnek düşünme becerisi, farklı alanlardaki bilgileri sentezleme becerileri kazanacak
-Okuma yazma gibi temel bir beceriyi kazanırken teknolojiden faydalanarak teknlojiyi doğru kullanan, teknolojiyi sadece tüketen değil üreten bireyler olacaklar.
Çalışma Süreci
-Facebook grubu ve blog oluşturulacak
-İnternet platformu üzerinden ihtiyaç duyulabilecek online kurslar alınacak
-STEM ve kodlama ile ilgili araştırmalar yapılacak
-STEM yaklaşımı hakkında online bilgi alışverişi yapılacak
-Birinci sınıf müfredatı incelenerek STEM yaklaşımına uygun olan kazınımlar belirlenecek
-Projemizi için poster ve logo tasarlanacak
-STEM uygulamaları için materyal temin edilecekl
-Okul ve öğrenciler tanıtılacak
-Veli bilgi toplantısı düzenlenecek ve velilere ön test uygulanacak
-Belirlenen kazanımlar STEM yaklaşımına uygun olarak entegre edilecek, kodlama etkinlikleri ile zenginleştirilecek ve web 2.0 araçları kullanılacak
-Tüm ortakların sınıf seviyesine göre değişiklik yapabilecekleri çerçeve plan hazırlanacak
-Proje süresince her ay değerlendirme webinarları düzenlenecek
-Tüm çalışmalar web sayfası ve twinspace üzerinden paylaşılacak
-Velilere son test, öğrencilere ise değerlendirme anketi uygulanacak
HAKKIMDA
İstanbul Ataşehir Şehit Öğretmen Mehmet Fidan İlkokulu’nda görev yapıyorum. Mesleğimde 22.yılımı çalışıyorum. Mesleki gelişimim için eğitimde yenilikleri takip etmeyi, araştırmayı, öğrenmeyi seviyorum. Kodlama ve Stem eğitimiyle bilim ve teknolojiye meraklı, analitik düşünebilen, sorgulayan, problem çözme odaklı öğrenciler yetiştirme hedefindeyim.
ATAŞEHİR ŞEHİT ÖĞRETMEN MEHMET FİDAN İLKOKULU
PROJE TAKIMIMIZ
LOGO-POSTER-TAGUL ÇALIŞMALARIMIZ
Yukarıdaki poster ve logo çalışmalarım yapılan anketler sonucunda en çok oyu almış ve ortaklarımız tarafından kullanılmaya başlanmıştır.
CODEWEEK 2018
Codeweek etkinliklerimiz:
Öğrencilerimiz hafta boyunca bilgisayarsız kodlama, Quiver ile boyama canlandırma, code.org sitesinden kurs 1 tamamladılar. Sertifikalarını aldılar.
İŞBİRLİKÇİ ÇALIŞMALARIMIZ
SLOGAN
Sınıfımızdan aşağıdaki sloganlar çıkmış ve oylamaya girmiştir.
Oylama sonuçları aşağıdadır.
Slogan anketimiz sonucunda sınıfımızın en yüksek oyunu alarak aşağıdaki slogan seçilmiştir.
EĞLENEREK KODLUYORUM STEM İLE ÖĞRENİYORUM
STEM DERS PLANLARI
DERS PLANI 1 için tıklayınız.
DERS PLANI 1
UYGULAMA DENEYİMİ PAYLAŞIMI
Engage(Giriş): Bu bölümde verilen tüm yönergeleri sınıfa uyguladım. Dikkat çekme aşamasındaki sorular öğrencilerimin seviyelerine uygundu. Soruları çok zorlanmadan yanıtladılar. (20 dk sürdü.)
Explore (Keşfetme): Bu aşamada konuyu araştırmaları için kısa bir bilgi verip ev ödevi olarak verdim.
Explain(Açıklama): Öğrenciler sınıfta engelli bireyler ile ilgili edindikleri bilgileri paylaştılar. Soru- cevap şeklinde ilerledik. Öğrenilen bilgiyi aktarmada sorun yaşayanlar oldu. Zamanla alışacaklar. Özellikle öğrencilerimden birinin annesinin görme engelli olduğunu anlatması bizde duygusal olarak konuya bağlılığı arttırdı. Bir başka öğrencim diğer 1. sınıflarda yürüme engelli olan serebral palsi hastası Rıdvan’ın durumuna dikkat çekti. Evde ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunlar üzerine konuşarak konuyu tamamladık. (40 dk sürdü.)
Elabrote(Derinleştirme): Plandaki yönergelere uygun olarak aynı-farklı kavramları örneklerle anlatıldı. Doğal ve yapay seslerin neler olduğu örnekler verilerek ders tamamlandı. (40 dk sürdü.)
Planda yer alan kodlama etkinliğini etkileşimli tahtadan yansıtılarak anlattım. İstekli öğrenciler gruplar halinde tahtaya kalkarak kodlama etkinliğini yaptılar. Aynı-Farklı kavramlarının, Doğal- Yapay seslerin tekrarını bu etkinlikle yapmış olduk. Çok keyifli geçti.
Sonrasında her öğrenci kendi yerinde kodlama çalışmasını yaptılar. (40 dk sürdü.)
Problem Durumu: Öğrencilere problem durumunun anlatıldı. Görseller çoğaltılıp dağıtıldı. Onlardan sıra arkadaşı ile bir takım oluşturup, problem durumunda belirtilen olay için dağıtılan görsellerden istediğini seçip boyadıktan sonra kartona yapıştırmaları istendi. Kesme boyama en çok sevdikleri iş olması dolayısıyla çok zevkli bir çalışma oldu. (40 dk sürdü.)
Sonrasında sunum aşaması çok heyecanlıydı. Bazı gruplardaki öğrencilerin yaptığı posteri sunarken oldukça çekingen davranıp konuşmada güçlük yaşadıkları bazılarının ise yaşının üstünde bir ifade beceresiyle yaptığı çalışmayı sunduğunu gözlemledim. İlerideki aşamalarda daha başarılı olacaklarına inanıyorum.
(20 dk sürdü.)
Değerlendirme aşamasında öğrencilerin okuma yazma sürecinde olmalarından dolayı bazı rubriklerin doldurulması oldukça zamanımı aldı.
Engage (Giriş):
Öğrencilerle birlikte okulun bahçesinde durarak derse başladık. Oldukça heyecanlı bir bekleyiş oldu. Sınıf mevcuduna göre sınıf iki gruba bölündü. Tüm gruplara kantine nasıl gidebilirim? diye soruldu. Kendi aralarında konuşup bulmaları için zaman tanındı. Tüm gruplara tek tek anlattırdı. Grupların hepsi doğru yolu buldu. İleri doğru yürüyün. 7 basamak çıkın. 18 adım düz ilerleyin. 12 basamak inin. Sağa dönün.4 adım düz ilerleyin. 12 basamak inin. Sağa dönün. 18 adım düz ilerleyin. Sağa dönün. Kantine ulaştınız.
Gruplardan birinden sınıfımızın yerini buldurmasını istenir. İleri doğru yürüyün 7 basamak çıkın, 12 adım düz ilerleyin. Sola dönün, koridorun sonuna kadar ilerleyin. Koridorun sonundaki sağdaki sınıf bizim sınıfımız. Her atılan adım sayılarak ilerlendi.
Sınıfa ulaşıldıktan sonra öğretmen, aslında sınıfımızın yerini öğreneli çok oldu. Daha önce hiç gitmediğimiz ya da aradığımız bir yeri adresine bakarak bulabiliriz. Ama henüz okuma yazma bilmediğimiz için birilerine sorarak da bulabiliriz. Onlar da bize gideceğimiz yeri tarif ederler. Böylece aradığımız yeri bulabiliriz.
Bir yeri tarif ederken hangi kelimeleri kullanırız? (önünde ,arkasında,yanında…vb)
Nereleri bulmamız gerekebilir?
Bir yeri tarif ederken hangi kelimeleri kullanırız?(önünde ,arkasında,yanında…vb)
Aradığımız yeri bulamazsak ne olur?
Şeklinde sorular yöneltilerek konu tartışıldı. Anlaşılmayan yerler tekrar edildi.

Explore (Keşfetme):
Öğrencilerden okuldan eve giderlerken nasıl gittiklerini ertesi gün anlatmalarını isteyeceğimi bunu basit olarak anlatabilmeleri için çıkışta dikkat etmelerini istedim. Bu konuda velilere de bilgi vererek ödevlendirdim.
Explain (Açıklama):
Öğrencilerin deneyimlerini paylaştılar. Gerekli açıklamalarla konu tamamlandı. Yönlerle ilgili; sağında, solunda, önünde, arkasında, altında, üstünde, yanında, karşısında gibi temel kavramlar üzerinde duruldu..Gitmek istediğimiz yeri , aradığımız bir şeyi bulmanın hayatımızı kolaylaştıracağı anlatıldı..
Elaborate (Derinleştirme):
Öğrencilere sınıf içinde kaçıncı sırada oturdukları, yanında , arkasında , önünde kaç kişi olduğu ya da kaçar sıra olduğu sorularak buldurulur. Rakamlar tahtaya yazılır . Yazılan rakamlar öğrencilerle beraber okunur. Okunan rakamlar içindeki seslerin ayırt etmeleri, bildiğimiz seslerden kaçar tane olduğunu bulmaları istenir. Rakamlar yazı ile yazılarak sesleri bulmaları sağlanır. Sesler vurgulanarak tekrar ettirilir.
Bir öğrenci tahtaya çıkarılır gözleri kapatılır. Bir kaç öğrenci sırayla önünden, arkasından yanından seslenir. Gözleri bağlı öğrencinin sesin hangi yönden geldiğini bulması sağlanır. Kaç farklı ses duyduğu sorulur. Seslerin hangi yönden geldiğini bilmenin neden önemli olduğu sorulur? (Trafikte arabaların korna sesinin nereden geldiğinin önemi buldurulur.)
Kodlama: Kodlama çalışması dağıtıldı ve yapıldı.
Problem Durumu:
Sınıfımızda olan ama rahatsızlığı dolayısıyla evde eğitim almak zorunda olan Kardelen arkadaşımıza sınıfımızın bulunduğu katı ve sınıfımızın yerini anlatmak istiyoruz. Bu amaçla kullanacağımız bir modele ihtiyacımız var. Bu modeli Kardelen için oluşturur musun?
Öğrencilere karton, ilaç kutuları ,yapıştırıcı ve makas kullanarak okulun koridorundaki sınıfının yerini gösteren üç boyutlu bir çalışma yaptırıldı.
Evaluate (Değerlendirme):
DERS PLANI 2 için tıklayınız.
DERS PLANI 2
UYGULAMA DENEYİMİ PAYLAŞIMI
Öğrencilerle birlikte okulun bahçesinde durarak derse başladık. Oldukça heyecanlı bir bekleyiş oldu. Sınıf mevcuduna göre sınıf iki gruba bölündü. Tüm gruplara kantine nasıl gidebilirim? diye soruldu. Kendi aralarında konuşup bulmaları için zaman tanındı. Tüm gruplara tek tek anlattırdı. Grupların hepsi doğru yolu buldu. İleri doğru yürüyün. 7 basamak çıkın. 18 adım düz ilerleyin. 12 basamak inin. Sağa dönün.4 adım düz ilerleyin. 12 basamak inin. Sağa dönün. 18 adım düz ilerleyin. Sağa dönün. Kantine ulaştınız.
Gruplardan birinden sınıfımızın yerini buldurmasını istenir. İleri doğru yürüyün 7 basamak çıkın, 12 adım düz ilerleyin. Sola dönün, koridorun sonuna kadar ilerleyin. Koridorun sonundaki sağdaki sınıf bizim sınıfımız. Her atılan adım sayılarak ilerlendi.
Sınıfa ulaşıldıktan sonra öğretmen, aslında sınıfımızın yerini öğreneli çok oldu. Daha önce hiç gitmediğimiz ya da aradığımız bir yeri adresine bakarak bulabiliriz. Ama henüz okuma yazma bilmediğimiz için birilerine sorarak da bulabiliriz. Onlar da bize gideceğimiz yeri tarif ederler. Böylece aradığımız yeri bulabiliriz.
Bir yeri tarif ederken hangi kelimeleri kullanırız? (önünde ,arkasında,yanında…vb)
Nereleri bulmamız gerekebilir?
Bir yeri tarif ederken hangi kelimeleri kullanırız?(önünde ,arkasında,yanında…vb)
Aradığımız yeri bulamazsak ne olur?
Şeklinde sorular yöneltilerek konu tartışıldı. Anlaşılmayan yerler tekrar edildi.

Explore (Keşfetme):
Öğrencilerden okuldan eve giderlerken nasıl gittiklerini ertesi gün anlatmalarını isteyeceğimi bunu basit olarak anlatabilmeleri için çıkışta dikkat etmelerini istedim. Bu konuda velilere de bilgi vererek ödevlendirdim.
Explain (Açıklama):
Öğrencilerin deneyimlerini paylaştılar. Gerekli açıklamalarla konu tamamlandı. Yönlerle ilgili; sağında, solunda, önünde, arkasında, altında, üstünde, yanında, karşısında gibi temel kavramlar üzerinde duruldu..Gitmek istediğimiz yeri , aradığımız bir şeyi bulmanın hayatımızı kolaylaştıracağı anlatıldı..
Elaborate (Derinleştirme):
Öğrencilere sınıf içinde kaçıncı sırada oturdukları, yanında , arkasında , önünde kaç kişi olduğu ya da kaçar sıra olduğu sorularak buldurulur. Rakamlar tahtaya yazılır . Yazılan rakamlar öğrencilerle beraber okunur. Okunan rakamlar içindeki seslerin ayırt etmeleri, bildiğimiz seslerden kaçar tane olduğunu bulmaları istenir. Rakamlar yazı ile yazılarak sesleri bulmaları sağlanır. Sesler vurgulanarak tekrar ettirilir.
Kodlama: Kodlama çalışması dağıtıldı ve yapıldı.
Sınıfımızda olan ama rahatsızlığı dolayısıyla evde eğitim almak zorunda olan Kardelen arkadaşımıza sınıfımızın bulunduğu katı ve sınıfımızın yerini anlatmak istiyoruz. Bu amaçla kullanacağımız bir modele ihtiyacımız var. Bu modeli Kardelen için oluşturur musun?
Çalışma sırasında ve sonrasında ilgili değerlendirme araçları kullanıldı.Takım çalışmasını rubriğini her öğrenci için doldurmak zaman alıcıydı.Okuma yazma süreci bittikten sonra daha kolay olacağını tahmin ediyorum.
emeklerinize sağlık
YanıtlaSilTeşekkür ederim Gizem öğretmenim.
Sil